آينده به روايت مايکروسافت
فناوری اطلاعات
تازهای دنیا

مايکروسافت در اين فيلم اعلام داشته که در سال 2019 ميلادي، چه در کشورهاي توسعه يافته و چه در کشورهاي در حال توسعه، امکان خريد دو فناوري براي همه کاربران مهيا خواهد بود و آن هم صفحه نمايش هاي رنگي ارزان و نمايشگرهاي ارتجاعي و انعطاف پذير است.
شرکت مايکروسافت سال هاست که جايگاه خود را به عنوان بزرگ ترين توليدکننده نرم افزار در جهان تثبيت کرده و با وجود روي کار آمدن ابزارهاي مختلف نظير نرم افزارهاي متن باز، هنوز هيچ شرکتي نتوانسته است رقيب اصلي آن محسوب شود.

مايکروسافت علاوه بر اينکه بزرگ ترين توليدکننده نرم افزار در جهان محسوب مي شود، يکي از بزرگ ترين شرکت هاي تجاري در دنياست که بخش اعظم اقتصاد آمريکا را نيز به خود وابسته کرده و هر ساله بر موفقيت هاي خود مي افزايد اما آنچه اين موفقيت ها را تضمين و مديران مايکروسافت را همواره براي برداشتن گام بعدي آماده کرده، نگاه اين شرکت بزرگ به آينده است.

غول نرم افزاري جهان به تازگي فيلمي را با نام « مايکروسافت 2019 » توليد و منتشر کرده است که نشان مي دهد دنياي فناوري در آينده با چه تحولاتي روبه رو خواهد شد. فيلم يادشده که وضعيت کلي فناوري را مورد بررسي قرار داده، نشان مي دهد طي يک دهه آتي چه نوساناتي در صنعت فناوري ارتباطات و اطلاعات ايجاد خواهد شد و قطار ICT در سال 2019 ميلادي به کدام مقصد خواهد رسيد.

اين فيلم چندي پيش در جريان کنفرانسي موسوم به Wharton Business Technology به نمايش درآمد و نشان داده شد که ما در آينده چگونه کار مي کنيم، چطور ياد مي گيريم و ...
فيلم ويدئويي مايکروسافت در مورد آينده فناوري توسط مرکز Microsoft Office Labs توليد شده است. « جانسون چن» يکي از تحليلگران مرکز Gizmodo در اين باره مي گويد: «فناوري هاي آينده که بخواهيم هم اکنون در مورد آنها صحبت کنيم، براي ما و عموم کاربران غيرقابل تشخيص خواهند بود زيرا دنياي فناوري به قدري سريع به جلو حرکت مي کند که نمي توان آينده نامعلوم آن را در يک دهه آتي تصور کرد. با اين توصيف، فيلمي که مايکروسافت در اين زمينه تهيه کرده بسيار قابل ملاحظه و حايز اهميت است.»
پائول بوتين از مرکز
The Industry Standard نيز معتقد است: «آنچه همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند و در فيلم مايکروسافت هم بسيار مورد توجه قرار گرفته، همکاري و تعامل هرچه بيشتر کاربران به واسطه ابزارهايي نظير سرويس هاي ارسال پيام فوري، ارتباطات چندرسانه اي و... است» و در کل بايد اين نکته را به خاطر سپرد که 2019 به روايت بزرگ ترين شرکت توليدکننده نرم افزار در دنيا سالي خواهد بود که تمام اين ويژگي ها را در خود جا مي دهد و سطح ارتباطات کاربران را تا اندازه زيادي تقويت مي کند.
مرکز خبري Minority Report که از معتبرترين رسانه هاي آنلاين محسوب مي شود، به تازگي تحليلي را از فيلم ويدئويي مايکروسافت منتشر کرده است. اين مرکز به نقل از فيلم مذکور اعلام کرده طي يک دهه آتي، فناوري جديدي موسوم به « نمايشگرهاي هوايي » در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت. اگر چه در حال حاضر نمايشگرهاي LCD، LED، OLED و... از محبوبيت فراواني برخوردارند و کارشناسان در حال انجام تحقيقات گسترده براي توليد و ترويج نمايشگرهاي انعطاف پذير هستند، در سال 2019 کاربران براي تماشاي تصاوير مورد نظر خود با کيفيت بالا نيازي به حمل نمايشگر ندارند و مي توانند اين تصاوير را در هر مکاني، روي هوا مشاهده کنند. اين نمايشگرها به دستگاه هاي کنترل از راه دور مجهز نيستند و کاربر براي کنترل آنها از حرکات دست خود يا اشارات استفاده مي کند.
گفتني است در اين سال کامپيوترهاي دستي فوق پيشرفته رونق زيادي مي گيرند و کاربر مي تواند در يک کامپيوتر کوچک جيبي، يک نمايشگر بزرگ را در اختيار داشته باشد و کليه نيازهاي ديجيتالي خود را با آن برآورده سازد.

در اين دوره زماني تمام دستگاه هاي ديجيتالي به نمايشگرهاي لمسي با سيستم هاي کنترلي حسي مجهز خواهند شد و سيستم هاي بي سيم به منبع اصلي انتقال اطلاعات تبديل مي شوند. طي يک دهه آتي مفهومي به نام « فايل » حذف مي شود و هرآنچه کاربران امروز در فيلم « تام کروز» با نام « گزارش اقليت » مشاهده مي کنند را در اختيار خواهند داشت.
سال 2019 کاغذهاي الکترونيکي رنگي با رابط کاربري لمسي به ابزار کاربردي و روزمره مردم تبديل مي شوند و تلفن هاي همراه هوشمند با سيستم هاي تعاملي جاي گوشي هاي امروزي را مي گيرند. خدمات مبتني بر محل استقرار کاربران از ديگر مواردي خواهند بود که براساس نياز هر يک از افراد، سيستم خود را هماهنگ مي کنند و خدمات مورد نياز را ارائه مي دهند. در آن زمان سيستم هاي RFID، GPS و LPS در همه دستگاه هاي ديجيتالي نصب مي شوند و از طريق نمايشگرهاي هوشمند، جهان را با يک کليک در اختيار کاربر مي گذارند.

تمامي اين فناوري ها امروزه در حال توليد هستند و محققان بررسي هاي خود را روي آنها آغاز کرد ه اند و بر اين اساس به جرات مي توان گفت که شايد زودتر از سال 2019 کاربران بتوانند اين فناوري ها را در اختيار بگيرند. از ديگر فناوري هايي که مايکروسافت در اين فيلم بر آن تاکيد فراوان کرده، نمايشگرهاي چندلمسي (Multi-Touch) است که به کاربر امکان مي دهد در آن واحد، با انگشت خود روي دو يا چند نقطه از نمايشگر کليک کند و کارهاي مختلف را با سيستم کامپيوتري خود انجام دهد.

مايکروسافت در اين فيلم اعلام داشته که در سال 2019 ميلادي، چه در کشورهاي توسعه يافته و چه در کشورهاي در حال توسعه، امکان خريد دو فناوري براي همه کاربران مهيا خواهد بود و آن هم صفحه نمايش هاي رنگي ارزان و نمايشگرهاي ارتجاعي و انعطاف پذير است.

يکي از فناوري هاي بسيار جذاب اين فيلم، ساخت ماشيني است که در لحظه اي که دو نفر با يکديگر گفت وگو مي کنند به طور همزمان صحبت هاي آنها را ترجمه مي کند. اين قابليت مي تواند در يک کلاس درس چند رسانه اي و چند مليتي مورد استفاده قرار گيرد يا در تلفن هاي همراه براي بازرگانان بين المللي و افرادي که دائماً در سفرهاي خارجي هستند، استفاده شود.

در دنيايي که مايکروسافت در اين فيلم متصور شده دانش آموزان مي توانند با استفاده از نمايشگرهاي چندلمسي بسيار بزرگ به نقاشي، بازي، يادگيري مطالب درسي، ايجاد فيلم ها و انيميشن هاي مورد نياز و... بپردازند البته اين اتفاق مي تواند در شرايطي رخ دهد که معلم به جاي حضور در کلاس درس، در هواپيما نشسته است و کلاس را از طريق کامپيوتر قابل حمل خود مديريت مي کند.
اگر در سال 2019 قصد سفر با هواپيما را داشته باشيد، بليتي که به شما تحويل داده مي شود به اندازه يک کارت اعتباري خواهد بود اما اين بليت فقط اطلاعات پروازي شما را به صورت الکترونيکي در خود ذخيره نکرده است. اين بليت در حقيقت يک نمايشگر رنگي چندلمسي ارزان قيمت است که مي تواند چندبار مصرف باشد. اين کارت نه تنها يک بليت الکترونيکي است، بلکه کارت پرواز هم محسوب مي شود و البته اطلاعاتي در خصوص مبدا و مقصد پرواز، ساعت رسيدن به مقصد، مشخصات مسافران اطراف شما و... را به صورت انيميشن هاي نوشتاري ارائه مي دهد.

اما در کنار همه اين اتفاقات بخش اصلي اين فيلم که مورد تعجب همگان قرار گرفته به سيستم عامل محبوب مايکروسافت موسوم به Windows مربوط مي شود. در اين فيلم نشان داده شده که در سال 2019 ميلادي لوگوي Windows، کليد Start و ديگر برندهاي مشهور مايکروسافت در اين سيستم عامل محبوب حذف مي شود و به عبارت ديگر، Windows امروزي را در اختيار نخواهيم داشت.

مايکروسافت براي آنکه خود را براي آن زمان آماده کند، از چند سال قبل شعار « Windows در همه جا » را کنار گذاشته است و از هم اکنون تلاش مي کند ذهن کاربران را براي تحولات محبوب ترين سيستم عامل دنيا در يک دهه آينده آماده سازد.
آدرس نمايش اين فيلم:http://www.youtube.com/watch?v=XiqgmAYrd3c
منبع:www.fastcompany.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط شاهین جاوید

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 10300
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1